fredag 3. juli 2015

Martyn Ashton - Back On Track

Jeg husker for noen år siden da broren min viste meg en video av en mann som gjorde helt syke ting på en trail-sykkel. Filmen het Way Back Home, og mannen var Danny MacAskill. Jeg hadde ikke sett lignende før, men så kom den første Road Bike Party filmen, og hele sykkelverden satt å måpte. Trail-sykling er imponerende nok i seg selv, men når stuntene i tillegg utføres på en landeveissykkel og blir tatt til enda et nytt nivå, da kan man ikke annet enn å bli imponert. Mannen på landeveissykkelen var Martyn Ashton. Året etter var en ny Road Bike Party film på vei. På et trail-show bare dager før lanseringen av filmen brakk som kjent Martyn nakken og ble lam fra livet og ned. For å fullføre filmen hentet han inn Danny MacAskill og Chris Akrigg, og det ble nok engang en suksess. Jeg har fulgt Martyn på instagram en god stund nå, og jeg er nok ikke alene om å synes at han er inspirerende. Han ble lam i begge benene og kan mest sannsynlig aldri trå pedalene på sykkelen rundt igjen, noen gang. Men han gjør det beste ut av det, og alt han deler er med et snev av humor, selvironi og en stor dose positivitet. Tidligere har han delt en video der han kjører motorsykkel med støttehjul, men i går kom det ut en film som slår alle de filmene jeg tidligere har nevnt. Back on Track! Den fikk meg faktisk til å gråte. Ikke at det skal så altfor mye til for at det skjer, men denne filmen var virkelig fin. Også er det koselig at både Danny MacAskill og Chris Akrigg er med. Har du en dårlig dag, så anbefaler jeg deg å ta en titt på denne mannen. Kan han, kan du!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar