fredag 3. juni 2016

Rye Terrengsykkelfestival

Da var helgen i Konnerud over (for 4 dager siden ;))!

Stafetten ble vellykket og vi endte på en 4.plass i pøsregnet. Det var et bra og morsomt tiltak vil jeg si. Gøy å kombinere tempo med stafett. Andre beste rundetid fikk jeg og i K elite klassen, så det får jeg ta med med meg til dagens temporitt på Langsetløkka og norgescup nr. 5. Det er en del av Rye terrengsykkelfestival som er et 3 dagers etapperitt. Runden vi kjører i dag er riktig nok mye kortere enn runden på søndag, så det blir spennende å se hvordan jeg klarer meg der.

Vi så omtrent sånn her ut etter en runde i løypa:





På onsdag fikk jeg besøk fra Sverige av Alina Johansson. Hun skal og sykle Rye terrengsykkelfestival, og blir boende hos meg til mandag! I går var vi og testet løypene, og jeg fikk endelig tvunget meg ned A-linja på "ryggen" ned mot stadion på løkka. Alina tar alt av hopp og dropp lett som ingenting, og jeg kunne jo ikke være noe dårligere. Deilig å få det gjort, og innse at det var akkurat like lite skummelt som i fjor. Etter det ble det både is, Cola og sjokolademelk på veg hjem. Ganske deilig å være syklist.

I dag har vi syklet en liten tur på veiene i Gjerdrum, og bruker den siste tiden før avreise til Oslo på å drikke, spise og slappe av. I dag er det som nevnt tempo på programmet. Løypen er bare 2 km, så det blir nesten som en sprint-prolog. Vinneren får 60 bonus-sekunder, så det avgjøres endel allerede i dag. I morgen kjører vi rundbane, og på søndag er det kortbane (rundbane i kortere løype). Blir en tøff helg, og distansene er kanskje litt i korteste laget for meg, men skal gi alt og satse på at styrketreningen i vinter har gjort meg litt rask.

I motsetning til forrige helg, skinner solen som aldri før, og løypene er vel så og si knusktørre. Så vi har en svett helg i møte.

Over og ut, wish us luck (og vi blir skikkelig glade om du tar turen til Kjelsås og heier på oss) :))

xoxo

Marit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar